Close menu
 
Favoriet Ondernemen

Nieuw jaarverslag PwC

  • Piersma, J.
Bekijk hier de PDF

Van onze redacteur

Amsterdam

Het succes van een onderneming wordt niet alleen bepaald door winst, maar ook zaken als duurzaamheid en klant- en werknemerstevredenheid. Aan bedrijven de uitdaging om de harde cijfers en de minder harde resultaten op andere gebieden in hun samenhang te laten zien, oftewel aan ‘integrated reporting’ te doen.

PwC ziet duidelijk een nieuwe groeimarkt voor zijn dienstverlening en geeft daarom in zijn eigen jaarverslag het goede voorbeeld. Voor het eerst is dat jaarverslag een proeve van ‘integrated reporting’. Dus behalve de financiële resultaten treffen we in het jongste jaarverslag van PwC bijvoorbeeld ook informatie aan over klanttevredenheid. PwC heeft het de klanttevredenheid laten onderzoeken en de uitkomst daarvan is dan toch weer een cijfer: de klant waardeert het kantoor gemiddeld op een 7,9.

En zoals het een accountant betaamt, heeft PwC aan KPMG gevraagd om niet alleen de financiële cijfers te controleren, maar ook ‘een redelijke mate van zekerheid te geven’ over de rest van de rapportage.

Bron: FD Krant
 
Reageer als eerste op dit bericht!

Bel gratis met 0800 - 666 666 7 voor hulp met inloggen