• Mijn nieuws
    • Net binnen
      • Overzicht
      • Nationaal
      • Internationaal
      • Analyse
      • Rente en valuta
      • Grondstoffen
      • Derivaten
      • Beleggingsfondsen
      • Indices
      • Obligaties
    • Krant
    • Podcasts

      • SECTIES

      • Economie
      • Politiek
      • Bedrijfsleven
      • Financiële markten
      • Samenleving
      • Tech & Innovatie
      • Opinie

    • FD PERSOONLIJK
  • Home
  • Mijn nieuws
  • Net binnen
    • Overzicht
    • Nationaal
    • Internationaal
    • Analyse
    • Rente en valuta
    • Grondstoffen
    • Derivaten
    • Beleggingsfondsen
    • Indices
    • Obligaties
  • Krant
  • Podcasts
  • Abonneren
    • Abonneren Inloggen

      Service & Contact
Close sub menu
Close sub menu
11 sept '06 00:00

'Transportautoriteit voor files in Randstad'

Verbraeken, J.T. Kuypers, M.G.L.M.
Verbraeken, J.T. Kuypers, M.G.L.M.

3095773.pdf

VAN ONZE REDACTEUREN

AMSTERDAM - De infrastructurele problemen in de Randstad vragen om oprichting van een transportautoriteit. Die instelling moet voortvarend aan de slag met de uitvoering van grote infrastructurele projecten. Dat zegt Bert Mooren, directeur van VNO-NCW West. Zo'n autoriteit moet zich richten op de aanleg van projecten van nationale en internationale betekenis.

De door Mooren bepleite oprichting van een transportautoriteit moet de enorme besluiteloosheid, bureaucratie en het langs elkaar en tegen elkaar in werken van de verschillende besturen in de Randstad tegengaan. 'Er is te veel versnippering en verkokering van beleid en budgetten. Zo redden we het met de Randstad niet meer', zegt Mooren. De besluitvorming rond infrastructuur in de Randstad vormt nu een 'bestuurlijk drama met als gevolg dat de interne verkeerssystemen volledig vastlopen.'

Mooren verwijst naar het buitenland, naar soortgelijke instellingen als de San Francisco Metropolitan Transportation Commission en de Singapore Land Transportation Authority, die ook infrastructurele projecten ter hand nemen. De nieuwe transportautoriteit wordt gefinancierd met de opbrengst van de wegbeprijzing die over een aantal jaren wordt ingevoerd.

Laatste nieuws

20:33 Erdogan claimt winst bij Turkse verkiezingen 15:23 Vliegtuig van Chinese makelij heeft eerste vlucht succesvol afgerond 14:27 'Grootste drone-aanval op Kiev sinds begin van de oorlog' 12:08 ECB waarschuwt voor inflatie door klimaatverandering 07:00 De Turkse economie en democratie staan op het spel bij tweede ronde presidentsverkiezingen
Lees al het laatste nieuws image/svg+xml

Meer voorpagina


  • FD Redactie
    FD Gazellen
    FD Henri Sijthoff Prijs
    Werken bij FD
    Colofon
  • Algemene voorwaarden
    Privacy
    Cookies
    Copyright
    Responsible disclosure
  • Service & contact
    Account aanmaken
    Hulp bij inloggen
    Mijn FD
    Adverteren
  • Abonnementen
    Groepslicenties
    Nieuwsbrieven
    Podcasts
    FD App
  • Vacatures
  • FD Mediagroep
    BNR Nieuwsradio
    Company.info
    Energeia
    Pensioen Pro
    Impact Investor
    Investment Officer
image/svg+xml image/svg+xml image/svg+xml
 |   | 
© 2023 Het Financieele Dagblad B.V. – alle rechten voorbehouden.
KVK-nummer: 33176422
BTW-nummer: NL006407122B01