• Mijn nieuws
    • Net binnen
      • Overzicht
      • Nationaal
      • Internationaal
      • Analyse
      • Rente en valuta
      • Grondstoffen
      • Derivaten
      • Beleggingsfondsen
      • Indices
      • Obligaties
    • Krant
    • Podcasts

      • SECTIES

      • Economie
      • Politiek
      • Bedrijfsleven
      • Financiële markten
      • Samenleving
      • Tech & Innovatie
      • Opinie

    • FD PERSOONLIJK
  • Home
  • Mijn nieuws
  • Net binnen
    • Overzicht
    • Nationaal
    • Internationaal
    • Analyse
    • Rente en valuta
    • Grondstoffen
    • Derivaten
    • Beleggingsfondsen
    • Indices
    • Obligaties
  • Krant
  • Podcasts
  • Abonneren
    • Abonneren Inloggen

      Service & Contact
Close sub menu
Close sub menu
5 aug '15 11:48

Ziggo dieper in het rood

Jeroen Koot
Jeroen Koot

Kabelbedrijf Ziggo heeft in het tweede kwartaal ruim 56.000 klanten verloren. Daarmee zijn in totaal 87.000 abonnementen verdwenen bij het bedrijf. Dit blijkt uit de kwartaalcijfers die moederbedrijf Liberty Global woensdag bekendmaakte.

De totale kwartaalomzet van Liberty Global daalde mede door het verlies bij Ziggo met 0,8% tot $4,57 mrd. Het bedrijf dook verder in het rood en kwam uit op een nettoverlies van $409,9 mln, tegenover $241,2 mln een jaar eerder.

Mobiel groeit

Ziggo, dat in april fuseerde met UPC, verloor klanten onder zowel de televisie-, internet- en telefoniediensten. Wel groeide de interesse voor de mobiele telefoondienst Ziggo Mobiel met 20.400 nieuwe klanten.

Volgens het moedebedrijf kampt Ziggo met operationele uitdagingen, zware concurrentie, en met verliezen door prijsverhogingen. Zo verhoogde Ziggo enkele tarieven voor klanten die eerst bij UPC zaten. Daarop verlieten abonnees het bedrijf.

'Er zijn aanvullende maatregelen genomen ter verbetering van de operationele prestaties en klantervaring', zegt Baptiest Coopmans, ceo van Ziggo, nu over de bedrijfsvoering. 'De komende maanden verwachten wij hiervan de eerste positieve resultaten te gaan zien'.

Aanbod

Ziggo is nog geen gouden koop gebleken voor Liberty Global. Het bedrijf kocht vorig jaar de Nederlandse kabelaar voor €4,9 mrd, maar in het eerste kwartaal moest Ziggo ook al klanten zien vertrekken.

Het bedrijfsresultaat van de Nederlandse productie van Liberty Global zakte daarbij tot $316 mln, tegenover $368 mln in het eerste kwartaal.

Wel blijft Ziggo een grote aanbieder in Nederland. Het aantal aantal abonnementen (RGU’s) is in het tweede kwartaal uitgekomen op 9,8 miljoen. Daarbij voorspelt het moederbedrijf betere resultaten in het tweede halfjaar.

Laatste nieuws

17:34 Odey Asset Management stuurt oprichter weg vanwege grensoverschrijdend gedrag 12:50 'Verkenners formatie zagen Omtzigt van begin af aan al als een probleem' 10:21 'Daders aanval op Nord Stream-pijpleidingen gebruikten Polen als uitvalsbasis' 05:00 De week voorbij: De vraag is of ChatGPT dit beter had gekund 04:00 Personalia 10-6-2023
Lees al het laatste nieuws image/svg+xml

Meer ondernemen

7 min leestijd • Achtergrond

Unilever: 'Critici vinden ons te woke; toch kunnen wij winnen'

5 min leestijd

Moet het nieuwe kantoor er wel komen nu iedereen wil thuiswerken?

4 min leestijd

'Snel extra steun nodig voor groene waterstof'

3 min leestijd

Fusie- en overnamemarkt gaat richting $4000 mrd


  • FD Redactie
    FD Gazellen
    FD Henri Sijthoff Prijs
    Werken bij FD
    Colofon
  • Algemene voorwaarden
    Privacy
    Cookies
    Copyright
    Responsible disclosure
  • Service & contact
    Account aanmaken
    Hulp bij inloggen
    Mijn FD
    Adverteren
  • Abonnementen
    Groepslicenties
    Nieuwsbrieven
    Podcasts
    FD App
  • Vacatures
  • FD Mediagroep
    BNR Nieuwsradio
    Company.info
    Energeia
    Pensioen Pro
    Impact Investor
    Investment Officer
image/svg+xml image/svg+xml image/svg+xml
 |   | 
© 2023 Het Financieele Dagblad B.V. – alle rechten voorbehouden.
KVK-nummer: 33176422
BTW-nummer: NL006407122B01