Meest gelezen

3 reacties

Jammer dat Ms Mulpuru, niet even Amsterdam heeft bezocht voordat ze haar praatje hield. Veel van haar voorbeelden kun je daar al zien.

Hotel boven de winkel, dat is in Nederland ingewikkeld door vergunning en gemeentelijk beleid. King Kong Hostel in Rotterdam, is wel boven een aantal winkels en horeca gelegenheden gevestigd.

Dhr. Maat - carevolution

Zeker in een verhaal van bricks and mortar wordt aangevallen door online verkoop...de Bol.coms en Zalandos van deze wereld..is het denken uit de BOX meer dan ooit van toepassing.
Leegstand is kapitaalvernietiging en zoals T Ford, de pionier van de automobielindustrie zei..
" we do need faster horses...." ...de rest van het verhaal kennen we al en intussen is Ford al een dinosaurus en is Tesla de nieuwe auto mobile..
Zelfde voor de taxiindustrie en de exponentiele groei van Uber, het grootste taxibedrijf zonder voertuigen en idem ditto voor Airbnb ...
De ontwikkelingen volgen sneller en vaak is het denken aan de juiste blue ocean strategy..
en niet gaan prijsvechten in de red ocean.

gr rik

www.white-rooms.be

Rik Vercoutere

Dat er nog er nog grote stappen gezet moeten worden binnen de retail is duidelijk. Het door ms Mulpuru genoemde “blurring” is voor sommige branches een oplossing maar zeker niet zalig makend. De oplossing is eenvoudiger, begin weer met het centraal stellen van "waarom". Waarom ben je begonnen met je onderneming? Velen zullen dit hebben gedaan om een consumentenbehoefte in te vullen. Dat gebeurd nu overduidelijk niet en is de kans die gemist wordt. Mopperen en wijzen naar andere heeft geen zin en brengt je geen stap verder.

Het weer centraal stellen van de consument en zorgen voor onderscheid zal de winkel weer op de kaart zetten. Hiermee trek je het initiatief weer naar je toe en is wat anderen doen niet van het grootste belang want jij bepaald weer. Onderscheid en service zijn de belangrijkste pijlers. Dan is ook de locatie niet het belangrijkste.

Consumenten zijn opzoek naar iets bijzonders en willen continu vermaakt worden en delen deze ervaringen maar al te graag via social media. Hierdoor wordt het een ervaring die andere ook willen en zo komt het "wheel of retail" goed in beweging en krijg je een vliegwiel.
Durft te ondernemen en te doen.

Martijn Both

martijn Both

Reactie niet ok? Meld misbruik bij de redactie.

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn.

Inloggen