Telecombedrijf Simpel gaat de zakelijke markt op. Op de consumentenmarkt heeft de operator sinds 2007 als prijsvechter al een behoorlijk marktaandeel opgebouwd.
Sinds vrijdag biedt Simpel ook sim-only-abonnementen aan voor de zakelijke markt, waarbij het bedrijf zich concentreert op het midden- en kleinbedrijf en zzp'ers. Dat laat Simpel weten via een persbericht. 'We zagen dat mobiele telefonie voor zzp'ers en mkb'ers eenvoudiger en goedkoper kon', aldus ceo Jasper de Rooij.
Geen eigen netwerk
Simpel is de grootste onafhankelijke operator in Nederland zonder eigen netwerk. Het bedrijf koopt ruimte in op het netwerk van T-Mobile. Volgens berekeningen van analistenbureau Telecompaper lag het bedrijf op koers om eind 2019 door de grens van 1 miljoen klanten te breken.
In 2018 had Simpel een omzet van €95 mln en een winst na belastingen van bijna €8 mln. De provider is in handen van oprichter De Rooij en private equityfonds Parcom.