Home Mijn nieuws Net binnen Krant
Dossiers Beurs
Nationaal Internationaal Analyse Rente en valuta Grondstoffen Derivaten Beleggingsfondsen Indices Obligaties
FD Persoonlijk Service & Contact Abonneren Vacatures Adverteren
Meer
Abonneren Inloggen
Dossiers Beurs
Nationaal Internationaal Analyse Rente en valuta Grondstoffen Derivaten Beleggingsfondsen Indices Obligaties
FD Persoonlijk Service & Contact Abonneren Vacatures Adverteren
Abonneren Inloggen

Hoe kunnen we u helpen?

Direct regelen Contact Productinformatie en abonnementen Mijn gegevens Mijn abonnement

Service & Contact

Direct regelen

Geef bezorgmelding krant doorFacturenPas uw gegevens aan Pauzeer bezorging krant of verander tijdelijk uw adres
Adres wijzigenZaterdagadres wijzigenFactuur e-mailadres wijzigenNieuwsbrieven wijzigenWachtwoord wijzigenContactvoorkeuren wijzigenCookie-instellingen wijzigen
TOON ALLE ACTIES

Hoe kunnen we u helpen?

Hoe kunnen we u helpen?

Direct regelen Contact Productinformatie en abonnementen Mijn gegevens Mijn abonnement

Contact

Hoe kom ik in contact met het FD?

FD Mediagroep
Prins Bernhardplein 173, 1097 BL Amsterdam
Postbus 216, 1000 AE Amsterdam
Telefoon: +31 (0)20 592 8888 (receptie FD Mediagroep)

Klantenservice
Voor vragen over uw abonnement is onze klantenservice telefonisch bereikbaar op werkdagen van 7:30 uur tot 18:00 uur en op zaterdag van 7:30 uur tot 12:00 uur.

- Algemeen telefoonnummer: 0800 - 666 666 7 (gratis)
- Vanuit het buitenland: +31 (0)20 592 8878
- Via het contactformulier

FD Zakelijk
Voor vragen over bedrijfslicenties voor uw team of bedrijf neemt u contact op met FD Zakelijk:

- Algemeen telefoonnummer : 0800 - 020 1890 (gratis, ma t/m vr 9:00 - 18:00)
- Website: zakelijk.fd.nl

Wat moet ik doen als ik in het FD wil adverteren?

Wanneer u wilt adverteren in het FD neemt u telefonisch contact met ons op via telefoonnummer: +31 20 592 8585. Ook kunt u een e-mail sturen naarsalessupport@fdmediagroep.nl

Meer informatie vindt u op adverteren op het FD

Hoe kan ik de afdeling Klantenservice van het FD bereiken?

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 7:30 uur tot 18:00 uur en op zaterdag van 7:30 uur tot 12:00 uur.

- Algemeen telefoonnummer : 0800 - 666 666 7 (gratis)
- Vanuit het buitenland: +31 (0)20 592 8878
- Via het contactformulier

Hoe kan ik een redacteur bereiken?

Persberichten kunnen worden gestuurd naar persbericht@fd.nl

Overige berichten mag u sturen naar redsec@fd.nl.

Wanneer u een redacteur rechtstreeks wilt mailen dan vindt u de contactgegevens onder de artikelen die door hem/haar geschreven zijn.

Kan ik het FD een anonieme tip sturen?

Heeft u een onderwerp dat u bij het FD onder de aandacht willen brengen? Onze journalisten gaan uitermate zorgvuldig om met tipgevers en bronnen. Zo kan uw anonimiteit worden gewaarborgd en bieden wij verschillende manieren om contact met ons op te nemen.
Daarbij is het belangrijk dat u uw tip kunt onderbouwen met bewijzen, zoals documenten of databastanden. Deze informatie kunt u ons op de volgende manieren toesturen:

Per post:
Het Financieele Dagblad
Redactie onderzoek
Postbus 216
1000 AE Amsterdam

Per e-mail:
onderzoek@fd.nl
Deze e-mail wordt ontvangen door Gaby de Groot, Vasco van der Boon, Pim Kakebeeke, Cor de Horde (chef beurs), Giel ten Bosch (chef nieuwstafel) en Prisco Battes (adjunct-hoofdredacteur).

Per versleutelde e-mail (PGP):
Mail naar onderzoek@fd.nl en maak gebruik van de PGP-sleutel van FD.

Wat is PGP?
PGP staat voor 'Pretty Good Privacy' en maakt het mogelijk om de inhoud van e-mails en documenten te versleutelen. Om een e-mail met PGP-versleuteling te versturen, maakt u gebruik van een programma zoals Mailvelope (voor Chome of Firefox) of Gpg4win (voor Windows).
Let op: alleen de inhoud en meegestuurde bestanden worden versleuteld, niet de metadata zoals afzender, geadresseerde of onderwerp. Een via PGP versleutelde e-mail is dus niet per definitie anoniem.

De volgende FD-redacteuren hebben een persoonlijke PGP-sleutel:
Gaby de Groot, datajournalist

Waar kan ik terecht met een klacht of opmerking over een publicatie?

Als we fouten maken dan zetten we dat recht. In de rubriek errata op pagina twee van de krant staan correcties en aanvullingen op onze publicaties. Als u in een artikel fouten ziet staan zoals verkeerd gespelde namen of onjuiste aantallen kunt u een e-mail sturen aan: correcties@fd.nl.

Als u een klacht heeft over onze journalistieke werkwijze of redactionele producties kunt u in eerste instantie terecht bij de redacteur of de redacteuren die een artikel hebben geschreven. Mocht dit niet tot een oplossing leiden dan kunt u uw klacht voorleggen aan de hoofdredactie. U kunt uw e-mail sturen aan hoofdredactie@fd.nl

Indien de hoofdredactie uw klacht afwijst, staat voor rechtsreeks belanghebbenden de mogelijkheid open om bij de Raad voor de Journalistiek een procedure te starten. U kunt uw klacht online indienen op de website https://www.rvdj.nl/ Voor columns en opiniebijdragen geldt een grotere mate van vrijheid dan voor reguliere artikelen

Waar vind ik het privacy statement van het FD?

Meer over privacy bij het FD leest u in de Privacy Statement FD Media­groep.

Hoe gaat het FD om met cookies?

De apps en website van het FD gebruiken cookies en/of vergelijk­bare technieken van onszelf en van derden om de websites goed te laten functioneren, analyseren en te ver­beteren. En om externe content en relevante advertenties te tonen in ons eigen netwerk en daarbuiten. Lees hier over ons cookiebeleid . U vindt deze link ook in de footer van elke pagina.

Productinformatie en abonnementen van het FD

Hoe kan ik kennismaken met het FD?

Bekijk onze mogelijkheden om kennis te maken met het FD op de abonneerpagina.

Wat zijn de abonnementstarieven van het FD?

Onderstaande tarieven (inclusief BTW) zijn geldig vanaf 1 januari 2021.

Abonnement

Factuur of automatisch incasso*

FD Totaal

Per maand
€ 61,00
Per kwartaal
€ 209,00
Per halfjaar
€ 385,00
Per jaar
€ 659,00
Per 2 jaar
€ 1.179,00

FD Krant

Per maand
€ 49,00
Per kwartaal
€ 161,50
Per halfjaar
€ 305,00
Per jaar
€ 519,00
Per 2 jaar
€ 935,00

FD Digitaal

Per maand
€ 45,00
Per kwartaal
€ 140,50
Per halfjaar
€ 269,00
Per jaar
€ 459,00
Per 2 jaar
€ 819,00

FD Digitaal Plus

Per maand
€ 49,00
Per kwartaal
€ 153,00
Per halfjaar
€ 295,00
Per jaar
€ 499,00
Per 2 jaar
€ 895,00

FD Weekend

Per maand
€ 21,50
Per kwartaal
€ 67,00
Per halfjaar
€ 130,00
Per jaar
€ 225,00
Per 2 jaar
€ 405,00

* Vervallen korting betalingsmethode ‘automatische incasso’

Per 1 juli 2020 is de korting voor betalingsmethode ‘automatische incasso’ komen te vervallen. Wanneer u heeft gekozen voor betaling via automatisch incasso, ontving u hiervoor een korting op uw abonnement per abonnementsperiode. Omdat de kosten van automatische incasso niet meer deze korting rechtvaardigen, is de korting komen te vervallen.

Bezorgtoeslag verzendkosten België:

  • FD Totaal / FD Krant: € 0,86 per dag (incl. BTW)
  • FD Digitaal Plus / FD Weekend: € 0,93 per dag (incl. BTW)

Hoe kan ik een abonnement afsluiten op het FD?

Los abonnement
U kunt een abonnement nemen op het FD via onze abonneerpagina. Of neem contact op met onze klantenservice. Wij helpen u graag via ons gratis telefoonnummer 0800 666 6667 (ma t/m vrij 07.30 – 18.00 / za 07.30 - 11.30).

FD Zakelijk
Vanaf twee licenties kunt u ook een bedrijfslicentie nemen. Voor vragen over bedrijfslicenties voor uw team of bedrijf neemt u contact op met FD Zakelijk:

- Algemeen telefoonnummer : 0800 - 020 1890 (gratis, ma t/m vr 9:00 - 18:00)
- Website: zakelijk.fd.nl

Hoe kan ik voor mijn bedrijf of team abonnementen afsluiten?

Voor vragen over bedrijfslicenties voor uw team of bedrijf neemt u contact op met FD Zakelijk:

- Algemeen telefoonnummer : 0800 - 020 1890 (gratis, ma t/m vr 9:00 - 18:00)
- Website: zakelijk.fd.nl

Welke browsers ondersteunt het FD?

Op FD.nl willen we u een zo goed mogelijke ervaring bieden. Een moderne browser draagt hier voor een belangrijk deel aan bij en zorgt er tevens voor dat uw bezoek veilig is. Het FD ondersteunt actief de meest recente versies van de browsers Chrome, Safari en Microsoft Edge. Wij adviseren u een van deze browsers te installeren. Indien u dit niet zelf kunt, neem dan contact op met uw eigen IT-supportafdeling.

Mocht u een browser gebruiken die niet door ons wordt ondersteund, dan kan het zijn dat een enkele functionaliteit op FD.nl niet beschikbaar is of optimaal werkt.

Hoe laat wordt de krant bezorgd?

U ontvangt het FD op werkdagen uiterlijk om 07:00 uur, op zaterdag uiterlijk om 08:00 uur

Heeft het FD een app?

Ja. Via de FD App biedt Het Financieele Dagblad 24/7 toegang tot alles wat het FD te bieden heeft, inclusief het FD-nieuws, inclusief de beurskoersen van vele effectenbeurzen.

U vindt de app voor iOS in de App store en voor Android in de Play store

Kan ik de krant lezen op mijn desktop/computer?

U kunt dagelijks vanaf 06:30 uur de digitale krant lezen. Hiervoor moet u ingelogd zijn op FD.nl.

Kan ik de krant lezen via een tablet of mijn mobiele telefoon?

Met een geldig abonnement (FD Totaal, FD Digitaal+, FD Digitaal of Weekend) kunt u vanaf 06:00 uur de digitale krant lezen in de FD e-paper App. Deze is te downloaden via de Play Store of de App Store.

Wat is het verschil tussen de FD E-paper App en FD App?

In de FD E-Paper App vindt u Het Financieele Dagblad voor tablet en mobiel. Dit is een exacte kopie van de krant van die dag. Hier worden gedurende de dag geen nieuwe artikelen bijgevoegd.
In de FD App krijgt u toegang tot het laatste zakelijke nieuws, inclusief de beurskoersen van vele effectenbeurzen.

Kan ik de krant offline lezen?

Ja, u kunt de krant downloaden in de FD E-paper App en op een later tijdstip lezen.

Kan ik artikelen printen uit de krant?

Ja. In de digitale krant kunt u op een krantenartikel klikken. Bovenin het artikel staat een pdf-link die u kunt downloaden waarna u het gewenste artikel kunt uitprinten.

Mag ik artikelen uit de krant verspreiden via LinkedIn, Facebook of onder mijn relaties?

Nee, u mag wel de link naar het artikel verspreiden. De voorwaarden voor het herplaatsen van een artikel vraagt u op bij archief@fd.nl

Tot hoever terug kan ik artikelen lezen?

Ingelogd en met een abonnement kunt u alle artikelen van het FD tot 5 jaar na plaatsing lezen. Alleen met een FD Professional abonnement heeft u toegang tot het gehele digitale archief vanaf 1985.

Mijn gegevens

Waar vind ik mijn klant- of abonneenummer?

Uw klant- of abonneenummer staat in de e-mailbevestiging van uw abonnement en bij Persoonsgegevens in MijnFD.

Hoe kan ik mijn naam, adres, telefoonnummer of e-mailadres wijzigen?

Dit kunt u wijzigen in MijnFD. Houdt u rekening met een verwerkingstijd van max. 5 werkdagen bij een adreswijziging.

Hoe lang van tevoren moet ik een adreswijziging doorgeven?

Wanneer u gaat verhuizen dan ontvangen wij uw adreswijziging graag minimaal 5 dagen voordat u de krant op het nieuwe adres wilt ontvangen.

Mijn nieuwe adres wordt niet herkend, wat moet ik doen?

U kunt telefonisch contact opnemen met onze Klantenservice. Wij helpen u graag via ons gratis telefoonnummer 0800 666 6667 (ma t/m vrij 07.30 – 18.00 / za 07.30 - 11.30).

Hoe kan ik een adreswijziging vanuit of naar het buitenland doorgeven?

Dit kan via het contactformulier of bel met onze Klantenservice. Wij helpen u graag via ons gratis nummer +31 (0)20 592 8878 (ma t/m vrij 07.30 – 18.00 / za 07.30 - 11.30).

Hoe kan ik mijn bankrekeningnummer wijzigen?

Neem telefonisch contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag via ons gratis telefoonnummer 0800 666 6667 (ma t/m vrij 07.30 – 18.00 / za 07.30 - 11.30).

Waar kan ik mij in- en uitschrijven voor nieuwsbrieven?

U kunt zich in- en uitschrijven voor nieuwsbrieven via MijnFD of in de nieuwsbrief via de link "Klik hier om u af te melden".

Kan ik aangeven om helemaal geen FD-berichten meer te ontvangen?

U kunt hierover gratis bellen met onze Klantenservice. Wij helpen u graag via ons gratis telefoonnummer 0800 666 6667 (ma t/m vrij 07.30 – 18.00 / za 07.30 - 11.30).

Hoe kan ik aangeven dat mijn persoonsgegevens verwijderd moeten worden?

Via fdmg.nl/persoonsgegevens kunt u een verzoek indienen om uw persoonsgegevens te verwijderen.

Mijn abonnement

Waar zie ik de startdatum van mijn abonnement?

De startdatum staat in de bevestiging van uw abonnement en in MijnFD.

Wanneer kan ik de eerste krant van mijn abonnement verwachten?

In het welkomstbericht staat de startdatum van uw abonnement. Ook vindt u dit in het overzicht van MijnFD.

Kan ik de krant direct digitaal lezen als ik een abonnement neem?

Zodra uw startdatum ingaat, kunt u de krant digitaal lezen.

Kan ik overstappen naar een andere abonnementsvorm?

Voor het overstappen naar een andere abonnementsvorm kunt u contact opnemen met onze Klantenservice. Wij helpen u graag via ons gratis telefoonnummer 0800 666 6667 (ma t/m vrij 07.30 – 18.00 / za 07.30 - 11.30).

Wat moet ik doen als ik mijn abonnement wil herroepen?

Gebruik het contactformulier om uw abonnement te herroepen.

Of neem gratis contact op met Klantenservice, 0800 666 666 7 (maandag t/m vrijdag 07.30 - 18.00 uur en zaterdag 07.30 - 11.30 uur)

Ik heb mijn krant niet ontvangen, wat moet ik doen?

Onze excuses hiervoor. Maak een bezorgmelding om de bezorging te verbeteren. Daar geeft u ook aan of u de krant wilt laten nabezorgen.

Wilt u uw klacht liever telefonisch doorgeven, dan helpen wij u graag via onze bezorgklachtenlijn (0800-0230650, gratis). Door het intoetsen van uw adresgegevens kunt u een melding achterlaten.

Welke mogelijkheden biedt het FD tijdens mijn vakantie?

Het FD biedt een vakantieservice. U kunt uw krant tijdelijk stopzetten of laten doorsturen naar een vriend, familie of uw vakantieadres in Nederland.

Deze service geldt voor voor een stop of vakantie van 5 dagen tot hoogstens 6 weken, en geeft u geen recht op korting of restitutie.

Log in op MijnFD voor deze vakantieservice. Houd hierbij rekening met een verwerkingsperiode van ca. 5 dagen. U ontvangt een bevestiging hiervan op uw e-mailadres.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten en kan niet inloggen

Wachtwoord vergeten? Dan kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen.

Ook kunt u telefonisch contact opnemen met Klantenservice. 0800 666 666 7. (maandag t/m vrijdag 07.30 - 18.00 uur en zaterdag 07.30 - 11.30 uur). Zij sturen u een link om uw wachtwoord te resetten.

Hoe kan ik een kopie-factuur opvragen?

U vindt uw facturen in MijnFD.

Hoe kan ik zien of mijn abonnement verlengd wordt en wanneer?

Dit kunt u bekijken in het overzicht van uw gegevens in MijnFD.

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

Uiterlijk 1 maand voor het einde van de abonnements- of actieperiode geeft u dit door aan onze Klantenservice (ma t/m vr 07.30 - 18.00, za 07.30 - 11.30):

- Algemeen telefoonnummer: 0800 - 666 666 7 (gratis)
- Vanuit het buitenland: +31 (0)20 592 8878
- Via het contactformulier voor opzeggen

Ook kijken we graag samen met u naar een abonnementsvorm die wellicht beter bij u past.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Bent u al ingelogd of weet u uw huidige wachtwoord? Wijzig uw wachtwoord via MijnFD. Anders kunt u zonder in te loggen met uw e-mailadres een nieuw wachtwoord aanvragen.

Medewerkers van de Klantenservice hebben geen toegang tot uw wachtwoord en kunnen dit dus niet voor u wijzigen. Wel kunnen ze u een link e-mailen waarmee u een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Kan ik mijn zaterdagkrant op een ander adres ontvangen dan de krant door de week?

U kunt het adres voor uw zaterdagkrant doorgeven via MijnFD. Houdt u rekening met een verwerkingstijd van maximaal 5 werkdagen.

Waar kan ik een klacht indienen?

Dit kan via het contact formulier of telefonisch met de Klantenservice, 0800 666 666 7 (gratis, maandag t/m vrijdag 07.30 - 18.00 uur en zaterdag 07.30 - 11.30 uur).

FD Redactie
Colofon LinkedIn Twitter Facebook
FD Producten
FD e-paper FD Wijnen FD Vacatures
Service & Contact
Abonneren Bedrijfslicenties Bezorgmelding maken Hulp bij inloggen FAQ Instellingen (Mijn FD)
Voorwaarden
Adverteren Copyright Statement Cookies Privacy Werken bij FD Familieberichten Responsible Disclosure
BNR Nieuwsradio
Company.info Energeia ESB De Jurist FD Mediagroep Fondsnieuws Pensioen Pro Springest